Jaka metoda nauki języka obcego będzie najlepsza i najskuteczniejsza dla pracowników Twojej firmy? Sprawdź, co należy zweryfikować, by nie żałować żadnej złotówki wydanej na kurs.
Kryterium 1: spersonalizowany program nauki języka
Dobre szkolenie językowe dla firmy jest w 100% dostosowane do potrzeb klienta. Dostawca usługi określa Twoje cele, oczekiwania i preferencje uczestników kursu. Na tej podstawie przygotowuje spersonalizowany program szkolenia, które konsultuje z Tobą. Dzięki temu Ty masz gwarancję dobrej inwestycji w rozwój personelu, a Twoi pracownicy mogą się uczyć tak jak lubią, na przykład metodą Blended Learning, która łączy naukę poprzez aplikację z nauką online z lektorem.
Kryterium 2: wybór formy szkolenia
Doprecyzowanie programu szkolenia jest ważne, bo musi odpowiadać na potrzeby uczestników kursu. Na przykład, kurs dla księgowych może poruszać tylko kwestie podstaw księgowości albo bardziej zaawansowane tematy, takie jak optymalizacja podatkowa czy sporządzanie dokumentacji cen transferowych. Jednak, nie mniej ważne jest ustalenie, jak szkolenie będzie wyglądać: czy będzie miało postać prezentacji, a może praktycznych ćwiczeń czy też zajęć w zespołach. A może uczestnicy wolą się uczyć tylko z aplikacją , która nie wymusza absencji w pracy? Twój wybór narzędzi edukacyjnych będzie zależał od tego, czego oczekują Twoi pracownicy.
Kryterium 3: ogólne szkolenie językowe czy specjalistyczne?
Specjalistyczne szkolenie językowe zapewnia wiedzę ściśle dopasowaną do oczekiwań i potrzeb Twojego personelu. Zorientowane na trenowanie konkretnych umiejętności biznesowych, tego rodzaju szkolenie zapewnia solidną dawkę wiedzy dla profesjonalistów poszczególnych branż, od księgowości, finansów i administracji, przez marketing i sprzedaż, po sektor farmaceutyczny i budowlany.
Z kolei, ogólne szkolenie językowe kładzie nacisk na skuteczną komunikację w życiu codziennym. Przede wszystkim, należy zadać sobie pytanie, w jakich konkretnie obszarach językowych pracownicy mają braki i jakie efekty są oczekiwane. Przełoży się to na rezultaty kursu i na rozwój firmy.
Kryterium 4: kadra lektorów
Sam program szkolenia to za mało, żeby efektywnie przyswoić wiedzę. Dobry lektor nie tylko skłania kursantów do aktywnego uczestniczenia w zajęciach, ale także inspiruje ich do nauki. Najlepiej, gdy trener łączy w swojej osobie wiedzę z umiejętnością jej przekazywania. Istotne jest również, żeby miał praktyczne doświadczenie w nauczaniu. Dlatego zawsze warto zapoznać się z życiorysem osób prowadzących szkolenie.
Kryterium 5: cena
Na cenę szkolenia językowego składa się zarówno nie tylko program szkolenia, wynagrodzenie lektora, materiały szkoleniowe, ale także marketing danego szkolenia i marża jego organizatora. Jeśli więc spotykasz się z podejrzanie niską ceną, to niestety z reguły odbija się ona na jednym z powyższych elementów. Prowadzący może okazać się nie mieć odpowiedniej wiedzy bądź umiejętności jej przekazania, materiały są ubogie, a program nie sprzyja efektywnemu uczeniu się.